Door de slimme CAS-kluis in elke vestiging te plaatsen, wordt het contante bedrag meteen veilig opgeslagen. Bovendien worden dezelfde dag de bedragen bijgeschreven op de rekening. G4S zorgt vervolgens vanzelf voor tijdig beveiligd waardetransport. Zo houden de medewerkers bij Nefkens meer tijd over om de klant goede service te verlenen.

Klanttevredenheid
Wil de Jonge is Service Manager bij Nefkens. Hij zegt: “Klanttevredenheid staat bij ons voorop. Daarom zijn we heel blij dat we in onze vestiging nu een CAS® hebben. Het afstorten van geld kost bijna geen tijd meer. Bovendien vergroot het de veiligheid van onze eigen mensen, die nu niet meer met (veel) cash over straat hoeven”.

“Klanttevredenheid is erg belangrijk binnen onze branche, dat is waarop wij ons elke dag onderscheiden. Als Service Manager ben ik dagelijks bezig om te voldoen aan de verwachtingen van de klant. Wij besteden dagelijks veel tijd aan het verlenen van de juiste service, zowel binnen onze verkoopafdeling, als achter de schermen op het backoffice. Door slimme oplossingen in te zetten zoals CAS, blijft er meer tijd over voor service.”

Continuïteit doordat iedereen kan afstorten

Vroeger bracht Wil het contante geld aan het einde van de week zelf naar de bank of de nachtkluis. Nu ligt de verantwoordelijkheid voor het afstorten van cash bij Nefkens niet meer bij een paar medewerkers. Iedereen, juist de verkopers zelf, stort het contante geld in de zaak af. CAS registreert meteen de gegevens, wat het nog makkelijker maakt.

“Klanttevredenheid is erg belangrijk binnen onze branche, dat is waarop wij ons elke dag onderscheiden”

Veiliger en tijdswinst
“Het kan even duren voor je cash hebt verwerkt, want we hebben vaak met veel briefjes van 50 te maken. Dan duurt het afstorten wat langer. Daar staat tegenover dat G4S het geld komt ophalen. Daar hebben we dus geen omkijken meer naar. Ze komen langs tijdens openingstijden en geven een reçu die wij met de kassa naar het hoofdkantoor doorsturen. Zo makkelijk is het nu geworden.”, aldus Wil. Daarnaast vergroot de zichtbare geldwagen de veiligheid voor iedereen. Nefkens voelt zich minder een doelwit, omdat het waardetransport zichtbaar professioneel geregeld is.

CAS in elke zaak
Nefkens is met 26 vestigingen is de grootste vertegenwoordiger van het automerk Peugeot in Nederland. Nefkens is actief in vier regio’s Noord-, Oost- en Midden-Nederland en Noord-Brabant. Sinds oktober 2016 werken Nefkens en G4S samen. Op alle vestigingen is een CAS geplaatst. CAS is een slim kluisje dat op een vaste plek in de zaak staat. Je stort eenvoudig je contanten erin. CAS telt automatisch elk biljet, controleert het op echtheid en schrijft het bij op je bankrekening. Wanneer CAS bijna vol is, haalt G4S de inhoud op

Toekomst
Wil geeft aan dat er altijd klanten blijven betalen met contant geld. Momenteel ziet hij zelfs een stijging in het aantal betalingen met cash. “De veiligheid van onze medewerkers staat voorop. Daarom zijn we erg blij met deze oplossing. Het is voor ons de meest ideale manier van geld storten. We hebben nu meer tijd voor onze klanten. Bovendien blijven we ze de mogelijkheid bieden om cash af te rekenen. Die service vinden we net zo belangrijk.”

 

Deze ondernemers kozen voor CAS

Van bloemenkiosk tot restaurant en van kledingwinkel tot meubelzaak, veel ondernemers kozen al voor het gemak en de veiligheid van CAS. Lees hun ervaring hieronder.