Game Mania is een retail keten voor computer games, consoles en accessoires met bijna 90 vestigingen in België en Nederland. Sinds 2016 is de slimme kluis CAS® uitgerold naar alle company stores. Hiermee werd de verwerking van cash in alle vestigingen stukken eenvoudiger, veiliger en efficiënter. De contante dagomzet wordt dagelijks bijgeschreven en kasverschillen worden snel opgemerkt. Bovendien werken alle vestigingen nu op dezelfde manier, waardoor het makkelijker is om een keer bij een collega vestiging bij te springen. Ook neemt hiermee de fraudegevoeligheid af en hoeven medewerkers niet meer met het geld over straat en dat is wel zo veilig.

Starten met CAS®
Vanuit het hoofdkantoor werd gezocht naar een veilige en efficiënte oplossing voor het verwerken en afstorten van de cash in de winkels. Game Mania Utrecht was een van de eerste drie locaties die CAS® mocht uitproberen. Filiaalmanager Dennis de Jong vertelt daarover: “In 2016 kregen wij onze CAS in de zaak voor een pilot. Al snel bleek dit een erg fijne oplossing voor cash in de winkels.”

Zelf tellen en afstorten
Als filiaalmanager was Dennis voorheen elke week veel tijd kwijt met het contante geld. “Je wilt niet weten hoe vaak ik elk briefje door mijn handen liet gaan. Elke dag werd er geteld. En aan het einde van de week ook weer voor de weekomzet. Maakte ik een fout of klopte er iets niet, dan kon ik opnieuw gaan tellen.”, legt De Jong uit.

“En uiteindelijk bracht ik de weekomzet weg volgens een wisselend schema en telkens via andere routes. Voor filialen waar iemand alleen staat was dat helemaal lastig. Die kon alleen buiten openingstijden naar de bank, met het risico dat dat patroon ging opvallen. Kasverschillen werden bovendien vaak pas laat opgemerkt, omdat het geld pas een paar dagen later op de rekening stond. Het was vaak een hele klus om te achterhalen waar de fout zat”.

“CAS® scheelt ons zoveel tijd. Tellen en hertellen van het geld hoeft niet meer en het is ook nog stukken veiliger“

Efficiënt en overal hetzelfde
“CAS® werkt in elk filiaal exact hetzelfde. Grote briefjes worden er meteen in gestopt en gecontroleerd op echtheid. En dat is alles wat we nog hoeven te doen.”, licht De Jong toe. “Het is nu ook zo eenvoudig om een keer in te vallen in een ander filiaal, want iedereen werkt hetzelfde. Voor het hoofdkantoor is dat vast ook een tijdsbesparing. Bovendien staat het geld dezelfde dag op de rekening. De zeldzame keer dat er dan nog een kasverschil is, dan is het dat snel opgespoord en opgelost.”

Vals geld en veiligheid
“Ik weet nooit van tevoren wanneer G4S komt, maar ze zijn ook altijd zo klaar. De G4S medewerker komt achter de balie, of achter in de zaak en leegt de kluis. Ik zet mijn handtekening en het zit er weer op. Zo soepel en vanzelfsprekend en mij kost het geen tijd meer. Bovendien hoef ik niet meer met grote bedragen over straat.”, vervolgt De Jong.

“Daarnaast wordt er nog weleens vals geld aangeboden. De biljettentester geeft niet altijd 100% duidelijkheid, maar CAS doet dat wel. Die is altijd up-to-date en weigert alle verkeerde biljetten zonder discussie. Erg fijn! Zo bieden we klanten maximale service en hebben we alle tijd om ze te adviseren bij de keuze van hun games.”

Welke ondernemers gingen u voor?

Lees zelf waarom uw collega's overstapten op CAS?