Bij autoserviceketen Kwik-Fit wordt nog regelmatig contant afgerekend. En een aantal filialen liggen op risicolocaties. Het is dus voor medewerkers en klanten van belang dat er niet te veel cash in de zaak is, zodat overvallers niet in de verleiding komen. Safe Express sluit aan bij de behoefte van Kwik-Fit aan veilig en betaalbaar waardetransport. Zo zorgt G4S ervoor dat het geld onopvallend wordt opgehaald en er nooit te veel cash in de zaak aanwezig is. Na een pilot bij 2 filialen, maken nu meer dan 23 filialen gebruik van Safe Express.

“Binnen zonder afspraak, klaar terwijl u wacht.” Wie kent deze bekende slogan van autoserviceketen Kwik-Fit niet? Omdat Kwik-Fit daarnaast staat voor een hoge kwaliteit tegen een voordelige prijs, is het niet verwonderlijk dat de keten in Nederland nu al zo’n 180 filialen heeft. En daar is zes dagen per week contant geld aanwezig. Anissa Elfene van Kwik-Fit vertelt: “Met Safe Express hoeven onze medewerkers niet meer naar de bank om geld te storten. Dat is wel zo veilig!”

Nieuwe banden, een APK, autoruiten repareren of een onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Het kan allemaal in de filialen van Kwik-Fit. Klanten van de autoserviceketen hoeven in de meeste gevallen geen afspraak te maken om geholpen te worden. De omzet van de filialen verschilt dan ook sterk per dag. Veel klanten betalen met de pinpas, maar ook wordt nog altijd met contant geld afgerekend.

Het voordeel van Safe Express is dat je alles online kunt regelen. Veiligheid van ons personeel staat voorop

RISICOGEBIEDEN

“Een aantal van onze filialen bevindt zich in een risicogebied. Bijvoorbeeld in grote steden als Rotterdam en Den Haag. Daar is het voor onze medewerkers niet veilig om geld te storten bij de bank. Hier moest een oplossing voor gezocht worden”, legt Elfene uit. “Veiligheid van ons personeel staat voorop. In Safe Express vonden we een veilige en betaalbare oplossing.”

 

VEILIGHEID VOOROP!

Kwik-Fit besloot bij twee filialen in Rotterdam een pilot te draaien met Safe Express. Dat was zo succesvol dat 23 filialen straks gebruikmaken van de dienst. “Eén keer per week komt er een onopvallend geldbusje van Safe Express langs bij de filialen om het contante geld op te halen. Zij zorgen voor de controle, telling en storting op onze rekening. In verband met de veiligheid weten we wél welke dag ze komen, maar nooit hoe laat. Alleen dat het ergens binnen onze openingstijden valt. Het is een relatief goedkope oplossing waar we veel veiligheid voor terugkrijgen.”

 

MET ÉÉN DRUK OP DE KNOP

“Wat ik echt ideaal vind aan Safe Express, is dat we alles online kunnen regelen. Als een filiaal in een bepaalde week te veel contant geld in huis heeft, kunnen we met één druk op de knop een extra geldtransport regelen. Bij wijze van spreken zelfs de volgende dag al”, vervolgt Elfene. “Met Safe Express kunnen we bedragen tot € 5000,- laten storten. Zo hebben we nooit te veel geld in huis en dat is wel zo veilig.”

 

Zijn er dan helemaal geen nadelen verbonden aan Safe Express? “Het kost ons nu iets meer tijd. Dit komt omdat het huidige systeem in de filialen is gebaseerd op dagstortingen in plaats van weekstortingen. Dit gaan we in de toekomst aanpassen. Het is maar een klein nadeel dat niet opweegt tegen de voordelen: meer overzicht en een veiligere omgeving voor ons personeel.”

Andere klanten gingen je voor

Andere klanten kozen ook voor Safe Express. Kom erachter waarom.