Diervoederproducent Arie Blok maakt gespecialiseerde diervoeding en heeft zijn locatie op een bedrijventerrein. Een deel van de klanten betaalt contant en dat zal sporadisch ook zo blijven. Voorheen stapten medewerkers dan op de fiets om het bedrag bij de bank te storten. Bij de overstap naar Deutsche Bank bleek dat niet meer mogelijk. Als alternatief is Safe Express aangeboden. Dat blijkt een betere oplossing voor de cash, dan zelf storten. Het transport wordt pas ingepland als het nodig is én de medewerkers hoeven niet meer met de cash over straat. Zo ziet het management bij Arie Blok het graag.

Kwaliteit voor de klant staat voorop
Onder de bedrijfsnaam Arie Blok Diervoeding worden de merken Kasper Faunafood, Hippostar, Arie Blok, Hope Farms en Canex Dynamic gevoerd. Merknamen die al vele jaren staan voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Net als vroeger kunnen klanten nog steeds cash betalen voor de diervoeding. Dat vertelt Ad Boere, hoofd van de administratie van Arie Blok. “Ondanks het feit dat het aantal cash betalingen terugloopt, zijn er nog steeds afnemers die wekelijks of vaker met contant geld betalen.”

 

We hoeven niet meer te fietsen naar de bank. Dat scheelt tijd en dus geld

“In de ene week hebben we geen cash in huis, maar soms kunnen we ineens weer veel hebben”, licht Ad toe. “Dit is al jaren zo. Er zijn klanten die graag met contant geld betalen. Daarnaast is het in de huidige economie voor ons ook een middel om met betalingsproblematiek om te gaan. Er zijn klanten die hun betalingsverplichtingen niet na kunnen komen. Dan zetten wij toch een oude troef weer in: eerst betalen, hetgeen dan veelal in contanten gebeurt, en dan leveren. Dit betekent wel dat we ook hierdoor te maken hebben met contant geld”.

Op de fiets geld gaan storten is niet meer nodig
Het bedrijf zit op het industrieterrein, dus een bank is niet in de buurt. Medewerkers van het familiebedrijf gingen daarom tot voor kort op de fiets naar de bank om contant geld af te storten. Ad laat weten dat dat uiteraard niet op gezette tijden gebeurde. ‘’Relatief incognito gingen we zo nu en dan naar de bank”.

Door de overgang naar de nieuwe bank hadden ze een gesprek met een van de nieuwe contactpersonen. Storten van contant geld was een van gespreksonderwerpen. Het bleek niet langer mogelijk te zijn om geld af te storten bij de nachtkluis. Gelukkig konden ze ons een goed alternatief bieden.

Betaalbaar alternatief gevonden
“Voor een relatief laag bedrag bleek Safe Express van G4S een perfecte oplossing te zijn. De kosten blijven ongeveer gelijk en we hoeven niet meer te fietsen naar de bank. Dat scheelt tijd en dus geld”. Zo tekende Arie Blok als eerste klant van Deutsche Bank het contract voor geldtransport via Safe Express.

Inmiddels is het geldtransport gestart. Op de dag dat het geldtransport langskomt wordt ’s ochtends de veiligheidsenvelop klaargemaakt door de hoofdkassier. Tijdens het eerste transport werden nog een aantal zaken toegelicht, maar de instructiefilm bleek ook meer dan voldoende duidelijkheid te hebben verschaft.

Veiligheid en gemak gaan hand in hand
Het feit dat er niet meer naar de bank gefietst hoeft te worden geeft wel een prettig gevoel. “Het is toch veiliger, je bedenkt niet dat je risico’s loopt. We gingen niet op gezette tijden naar de bank en er is nooit wat gebeurd. Dan sta je er ook niet bij stil.”

Voor Ad is het ook heel prettig dat er zoveel flexibiliteit is. “We kunnen van tevoren nooit aangeven of er veel of weinig contant geld is. Een vast transportschema zou voor ons niet werken. Gelukkig biedt Safe Express de vrijheid die wij nodig hebben, net als bij het zelf storten bij de bank. Alleen hoef je nu niet meer de deur uit, maar wordt het opgehaald. Nu kunnen we snel en makkelijk een transport inplannen, waardoor er nooit veel contanten in huis zijn.”

Andere klanten gingen je voor

Andere klanten kozen ook voor Safe Express. Kom erachter waarom.